Ze simulátoru do reálu! Virtuální závodníci vyzkoušeli Toyotu GR86 v Brně!
/ Trojice nejlepších z virtuálního šampionátu Toyota Gazoo Racing Academy dostala jedinečnou šanci ukázat svůj talent na reálné trati! Jezdci vyrazili na okruh v Brně, aby usedli do skutečné Toyoty GR86. Jak moc je simulátor podobný reálnému světu?
Jednou z nejčastějších otázek provázejících virtuální závody je, jak moc je vlastně simulátor věrný realitě a jak je chování auta podobné reálné předloze. Najít odpovědi není navíc zrovna snadné, jelikož k nejpopulárnějším závodním speciálům se běžný smrtelník jen tak nedostane. V případě vítězů šampionátu Toyota Gazoo Racing Academy na to ale došlo!
Na začátku roku ovládla trojice Tomáš Hora, Matej Vulgan a Marko Gurčík virtuální šampionát pod taktovkou české Toyoty, v rámci které se jezdilo s vozem Toyota GR86 na simulátoru iRacing. Partner šampionátu Legendy u Vás, společnost věnující se zážitkovým jízdám ve sportovních vozech, si připravil pro ty nejlepší jako jednu z cen příležitost usednout za volant skutečného modelu tohoto vozu přímo na Masarykově okruhu v Brně.
Toyota GR86 má výkonu více než dost. Pod kapotou se skrývá atmosférický motor o objemu 2,4 litru a má téměř 230 koní s náhonem na zadní kola. Tento vůz se nesoustředí tolik na rychlost, jako spíš na příjemnou jízdu a skvělé chování v zatáčkách v kombinaci s nízko umístěným těžištěm.
Vítězové se tak na začátku září vydali do Brna, kde absolvovali tento jedinečný zážitek pod dohledem zkušených instruktorů a dostali jedinečnou možnost přetavit své virtuální zkušenosti na skutečné trati.
Šampion Tomáš Hora měl k dispozici největší porci kol a také nejlepší příležitost podrobně porovnat chování vozu. Reálné závodění mu není cizí, v minulosti už se zúčastnil menšího vytrvalostního závodu v Mostě, ale za volantem takového auta seděl vůbec poprvé.
„Měl jsem dobrého instruktora, lehké a silné auto, takže jsem nad míru spokojen. Za mě ten virtuál a reál mají hodně společného. Hned víte, co si s tím autem můžete dovolit, kde přidat plyn nebo kde ho držet, aby to neuletělo. Myslím, že v reálu je to hlavně o tom, že cítíte brzdy a co to auto dělá. Ten simulátor dokáže leccos naučit, takže si myslím, že to byl super zážitek a paráda!“ řekl Hora po své jízdě.
Další šel na řadu celkově třetí Marko Gurčík. Slovenský závodník patří stejně jako Tomáš Hora ke stálicím na česko-slovenské scéně a také on si užil příležitost přenést své virtuální zkušenosti do reálného světa.
„Byla to pro mě nová zkušenost, ale bylo to velice dobré. Co se týká porovnání mezi simulátorem a realitou, tak podle mě jsou ty nájezdové rychlosti do zatáček a chování auta v zatáčkách velmi podobné. Ve virtuálu chybí hlavně pocit z toho motoru, ten zvuk a to přetížení, ale jinak je to velice podobné,“ řekl Gurčík.
Trochu jinou zkušenost měl Matej Vulgan. Ten v šampionátu Toyota Gazoo Racing Academy skončil na 2. místě, ale ještě neoslavil osmnácté narozeniny a nemá tedy řidičský průkaz. Na trať se tak vydal pouze jako spolujezdec, ale o možnost pocítit reálnou sílu vozu nepřišel, svezl ho totiž profesionální instruktor.
„Ve sportovním voze jsem seděl vůbec poprvé. Byla to velmi dobrá zkušenost, užil jsem si to a ten pocit z rychlosti je v realitě úplně jiný než na simulátoru,“ řekl po své jízdě.
Přímo na okruhu si následně také závodníci převzali trofeje za své umístění v šampionátu a odnesli si tak kromě životního zážitku navíc i věcnou památku na celou soutěž.