Reklama
background
Cadillac Drivers Title

Potvrzeno! Perez a Bottas míří do Cadillacu

Lukáš Redl

3 min čtení
 komentářů

/ Nejhůře střežené tajemství paddocku F1 bylo oficiálně potvrzeno! Do Cadillacu dle očekávání míří dvojice Sergio Pérez a Valtteri Bottas, kteří podepsali několikaletou smlouvu s americkou značkou.

O tom, že Cadillac hodlá angažovat pro svůj debut ve Formuli 1 dva zkušené závodníky, se hovoří již od začátku. Dravé mládí nedávalo americké značce smysl, jelikož tým začíná úplně od nuly a potřebuje všechny zkušenosti. Hned od začátku se tak nejčastěji skloňovala dvojice Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Cadillac nyní všechny spekulace utnul a oba závodníky potvrdil.

View post on Instagram
 

Sergio Pérez podepsal dvouletou smlouvu s opcí pro sezónu 2028. Mexičan působil ve Formuli 1 v letech 2011 až 2024, než byl na konci loňského roku vyhozen od Red Bullu za špatné výkony. Jenže, jak se během letošního roku ukázalo, problém byl spíše v monopostu.

Pětatřicetiletý jezdec má na kontě 281 startů, 6 vítězství a 39 pódií. V roce 2023 skončil v šampionátu jezdců na 2. místě za svým tehdejším týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Do Cadillacu tak přinese bohaté zkušenosti z týmu mistrů světa.

"Stát se součástí Cadillacu je pro mě nesmírně vzrušující novou kapitolou v mé kariéře. Už od prvních konverzací jsem cítil tu vášeň a odhodlání. Je to čest být součástí projektu, ve kterém můžeme společně budovat tým a časem bojovat na předních příčkách," řekl Pérez.

To samé nabídne také Valtteri Bottas. Také finský závodník se upsal na více sezón. V F1 působil v letech 2013 až 2024 a z 246 startů získal 10 vítězství a 67 pódií. V letech 2017 až 2021 pomohl Mercedesu získat pět titulů v šampionátu týmů. Bottase ovšem čeká jedna nepříjemnost, a to, že si stále nese jeden nesplněný trest posunu pěti míst na startu z jeho posledního závodu v Abu Dhabi.

Pro Cadillac to ovšem není žádný problém. Bottas totiž dodá klíčové znalosti pohonných jednotek Ferrari, které využíval během svých posledních třech sezón, kdy působil u týmu Alfa Romeo, později Sauber, který úzce spolupracoval s italskou značkou.

"Už od první chvíle, co jsem začal hovořit s Cadillacem, tak jsem cítil něco jiného - ambici, ale zároveň snahu se držet při zemi. Není to jen závodní projekt, je to dlouhodobá vize. Každý den se vám nenaskytne možnost být součástí něčeho, co začíná od nuly a snaží se upevnit si své místo ve startovním poli F1," řekl finský závodník.

Zdroj: Mercedes-Benz

Právě pohonné jednotky Ferrari hodlá Cadillac využívat v prvních letech. Vlastní výrobu plánuje americká značka až pro sezónu 2029. V současnosti se celý program teprve připravuje a nová továrna v Severní Karolíně se má otevřít až začátkem roku 2027.

Cadillac je prvním týmem od Haasu (debut v F1 v roce 2016), který začíná úplně od nuly. Vlastník americké značky, společnost General Motors, hodlá tým řídit hned z několika míst. Zázemí se připravuje ve městě Fishers na předměstí Indianapolis, zatímco další budovy budou k dispozici ve Warrenu v Michiganu. Závodní tým má mít své sídlo ve Velké Británii u okruhu Silverstone a také má tým využívat větrný tunel Toyoty v Kolíně nad Rýnem.

O post rezervního jezdce se budou s největší pravděpodobností ucházet Felipe Drugovich a Mick Schumacher. Oba jezdce by americká značka mohla využít i ve svém programu vytrvalostních závodů v kokpitu Hypercaru, a to v sériích WEC či IMSA.

Související témata

 komentářů
Sdílej