Corvetta zvítězila na ohnivém VIR
/ Závod šampionátu IMSA na okruhu Virginia International Raceway byl tradičně vyhrazen jen pro vozy kategorií GTD PRO a GTD. Okruh VIR je poměrně úzký a hodně technický, ale i rychlý. Letošní závod nabral kontroverzní směr hned od začátku, kdy bylo vydáno až nezvykle mnoho penalizací za strkanice v prvních kolech. Poté situaci završili požáry vozů BMW a Lamborghini. Pro vítězství si nakonec dojel Chevrolet Corvette číslo 3.
Pole position si pro závod na Virginia International Racewayi, zkráceně VIR, zajistila posádka Ferrari 296 GT3 týmu DragonSpeed číslo 81 s časem 1:44,433. Hned ze startu však o tuto pozici přišli, když je do první zatáčky předjel Neil Verhagen v BMW číslo 1.
V následujících zatáčkách došlo k několika strkanicím, které dokonce vyústily ve výlet Frédérica Vervishe ve Fordu Mustang číslo 65 mimo trať a do reklamního banneru. Za tyto manévry byla udělena penalizace průjezdu boxy celkem šesti vozidlům.
Vzápětí byl závod na krátko neutralizován, aby mohly být důsledky těchto kolizí odklizeny. Po restartu souboje na špici pokračovali vcelku klidně. Další zajímavý moment nastal zhruba 40 minut od startu závodu, kdy Ferrari číslo 70 vyjelo mimo trať a také srazilo reklamní banner. Ten však tentokrát neodletěl do vzduchu, ale zůstal na předku vozidla. Brendan Iribe se snažil reklamní banner setřást všemi možnými způsoby, ale ten nakonec sám odletěl na jedné z rovinek.
Mnohem důležitějším momentem však byl požár vozu BMW číslo 48, tedy jednoho z uchazečů o vítězství. Na uhašení požáru stačil jen hasicí systém ve vozidle, takže ani neutralizace závodu netrvala dlouho. I přesto ale došlo k negativnímu zásahu do strategií několika týmů, například i BMW číslo 1.
Nejvíce z této neutralizace benefitovaly Cortvetty a Ferrari číslo 81, kteří stihli zajet do boxů před jejich uzavřením při neutralizaci. Krátce na to přišel další požár, tentokrát mnohem větší. Lamborghini číslo 45 s Dannym Formalen za volantem z ničeho nic vzplanulo a poroučelo se do pneumatikových bariér.
I přestože nyní už byla potřeba asistence záchranných složek, tak jezdec Danny Formal vyvázl bez zranění. Po odklizení ohořelého Lamborghini se již závod dojel pod zelenou vlajkou. O vítězství se bojovalo do posledních metrů, ale nakonec převládla Corvetta číslo 3 posádky Alexander Sims, Antonio García.
Jedná se o první letošní vítězství jak pro posádku, tak také pro tým. Toto vítězství jim navíc dost nahrává v souboji o titul. Druhý jezdec v pořadí Albert Costa s Ferrari na ně ztrácí 53 bodů a třetí Klaus Bachler a Laurin Heinrich s Porsche na ně ztrácí 191 bodů.
Vítězství v kategorii GTD letos již po několikáté získal tým Winward Racing s Mercedesem pilotovaným Russellem Wardem a Philipem Ellisem. Ti mají v šampionátu GTD ještě větší náskok než Sims a García v GTD PRO. Druhý Casper Stevenson na ně totiž ztrácí 171 a třetí Kenton Koch dokonce 228 bodů.
Příště se do akce opět vrátí i kategorie GTP, tedy Hypercary, a LMP2. Jistě také bude závodit více týmů, jelikož 6hodinový závod na Indianapolisu rovněž patří do Michelin Endurance Cupu. Battle on the Bricks, jak se závodu přezdívá, je na programu o třetí zářiovém víkendu, tedy 19.– 21. září.