Knopp vstupuje do Lamborghini Super Trofeo Europe
/ Český závodník Josef Knopp, čerstvý šampion prestižní série ADAC GT4 Germany, otevírá novou kapitolu své slibné závodní kariéry. Po loňském triumfu s Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport přesedá do kokpitu vozu Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO2 italského týmu Oregon Team pro sezónu 2025.
Loňský úspěch v ADAC GT4 Germany
Josef Knopp společně se svým týmovým kolegou Finnem Zulaufem vybojovali titul v sérii ADAC GT4 Germany 2024. Za volantem Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport týmu AVIA W&S Motorsport předvedla dvojice během sezóny stabilní výkony, které je dovedly až k celkovému vítězství.
Jako zlomový moment sezóny Knopp označuje vítězství na Red Bull Ringu: "Minulou sezonu můj hlavní 'života budič' byla výhra na Red Bull Ringu, čímž jsme se rapidně v celkovém hodnocení velmi přiblížili opět k celkové první příčce," vzpomíná mladý závodník. "V nás to vyvolalo opět obrovskou naději na splnění daného cíle před sezonou i přes to, že v jeden moment sezony, kdy se nám smůla lepila na paty, to vypadalo opravdu mizivě."
Nová výzva s Lamborghini
Pro sezónu 2025 přichází zásadní změna. Josef Knopp bude závodit v prestižní sérii Lamborghini Super Trofeo Europe v barvách italského týmu Oregon Team, a to v kategorii Super Trofeo PRO. Za volantem vozu Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO2 bude sdílet kokpit s italským jezdcem Enzem Geracim, který je jedním z vítězů programu Lamborghini Squadra Corse's Young Driver Programs.
První závodní víkend nové sezóny se uskuteční již 11.–13. dubna na okruhu Paul Ricard ve Francii, kde Knopp oficiálně zahájí svou pouť s italským supersporten.
Cesta od kartingu k GT vozům
Knopp má za sebou pestrou závodní kariéru, která začala v kartingu a pokračovala přes Formuli 4 až k vozům kategorie GT4. Karting považuje za nenahraditelnou průpravu: "Osobně karting hodnotím jako nejlepší motoristickou průpravu v juniorském věku na 4 kolech, co existuje. Člověk zde dokáže pochopit, o co vlastně celkově v motosportu jde a učí se postupně překonávat svoji komfortní zónu a hledá nové limity jak své, tak i dané motokáry."
Přechod na okruhové závodění však přinesl nové výzvy: "Okruhové auta jsou úplně jiný šálek kávy, jelikož se člověk setká s mnohem větší rychlostí a jiným druhem pracování se závodním strojem, musí dříve dopředu vnímat a vše si lépe připravovat, jak předjetí či brzdné body."
Specifické bylo i zvykání si na Porsche 718 Cayman GT4: "Porsche byla velmi specifická jiným gripem přilnavosti, jelikož má jako jediná GT4 motor za sedačky, což znamená opět adaptaci na tento závodní vůz a jezdecký styl."
Fyzická a mentální příprava
Důležitou součástí Knoppova úspěchu je také komplexní příprava: "Mám svého osobního fyzického trenéra, jehož práce je mi každý týden sestavit tréninkový a vyvážený plán. Nutno podotknout ale, že se věnuje i koučinku, tudíž mi dává taktéž rady, jak zachovat klidnou hlavu, nestresovat se během závodního víkendu a jízdu si maximálně užít."
Právě psychická stránka je podle Knoppa klíčová: "Z mého pohledu je toto velmi důležité, jelikož i když se to občas zdá jako vtipné, hlava dokáže velké věci."
S přechodem do italského týmu a k novému vozu Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO2 stojí před Josefem Knoppem nová výzva, která může jeho slibnou mezinárodní kariéru posunout ještě výše.