Reklama
background
Bourdais post lm 25 1

Sébastien Bourdais: Cadillac stále ještě není vítězné auto

Jakub Fröhlich

3 min čtení
 komentářů

/ Silný výkon z kvalifikace se Cadillacům nepovedl přetavit v pódiové umístění v závodě 24 hodin Le Mans. Jak jezdec Sébastien Bourdais, tak šéf týmu Sam Hignett vidí prostor pro zlepšení.

Mnoho lidí letos mělo od Cadillaců, a hlavně od týmu Cadillac Hertz Team Jota, po kvalifikaci velká očekávání. Avšak už v prvním kole byly oba Cadillacy týmu Jota předjety Porsche Penske číslo 5.

View post on Instagram
 

Závod byl pro Cadillac velmi náročný a vozy týmu Wayne Taylor Racing a Action Express Racing dokonce musely kvůli poruše pohonné jednotky odstoupit. Cadillac číslo 12 dokončil pátý a číslo 38 osmý. Dva dny po závodě však došlo k diskvalifikaci Ferrari číslo 50 kvůli porušení limitů prohýbání zadního křídla, a proto se oba Cadillacy týmu Jota posunuli ještě o jedno místo dopředu.

Ale jak závod viděl jezdec vozu číslo 38 Sébastien Bourdais? „Upřímně jsem doufal, že budeme konkurenceschopnější, hlavně v ohledu časů kol. Potřebujeme se dál zlepšovat. Jsme velmi rychlí, když už má trať na sobě hodně gumy, když máme nové pneumatiky anebo když máme málo paliva.

Avšak v dlouhých závodech prostě nemáme šanci, jelikož moc rychle degradujeme naše pneumatiky. Jednoduše řečeno stále ještě nejsme tak daleko, abych dokázali vyhrát závod WEC,“ říká Sébastien Bourdais.

Bourdais byl také za volantem Cadillacu V-Series.R číslo 38 během incidentu s vjezdem do boxů. Zvenčí to vypadlo jako nedorozumění mezi týmem a Bourdaisem, ale realita je trochu jinde.

„Když vám zavřou boxy přímo před nosem a pak vám řeknou, že jste přejeli přes bílou čáru, tak jste v situaci kdy když pojedete do boxů, tak musíte udělat nouzový pit stop, a to vás bude stát jednu zastávku navíc. Když vidíte křížek u vjezdu do boxů, tak je prostě instinktivní snažit se zůstat na trati.“

„Je to směšné. Je to na stejné úrovni jako když se na trati mává žlutými vlajkami uprostřed noci, které prostě nejdou vidět. Ani nejde spočítat kolik jezdců dostalo penalizaci za to, že v tenhle moment nezpomalili. Tohle se může klidně stát na rovince, kdy vlastně to nabourané auto ani není na cestě. Problém je v tom, že komisaři nechápou co my závodníci děláme, a to nás často dost stojí,“ doplňuje Sébastien Bourdais.

Avšak je také důležité říct, že Bourdais je s tvrzením o rychlosti Cadillaců v právu, jelikož zajel nejrychlejší kolo závodu 3:26,063. Bourdaisovo kolo bylo o 499 tisícin vteřiny rychlejší než kolo kohokoli jiného.

Šéf týmu Jota Sam Hignett označil dosavadní postup s vozem Cadillac V-Series.R jak dobrý základ dlouhodobého projektu. Také ale řekl, že stále toho mají dost co v autě najít.

„Domnívám se, že se nám nepovedlo optimalizovat pár věcí. Tréninky byly hrozně chaotické kvůli těm červeným vlajkám, a proto jsme se museli učit za pochodu. Trvalo nám až do třetího stintu než jsme odhalili pár věcí a teprve poté jsme zrychlili. Je šílené, že jsem s klidem schopen říct, že jsem spokojený s pátým místem, jelikož konkurence je v poslední době opravdu silná,“ uzavřel Sam Hignett.

Související témata

 komentářů
Sdílej