Reklama
background
Imola Promo

Velikonoční víkend s WEC, na programu je italská Imola

Lukáš Redl

3 min čtení
 komentářů

/ Mistrovství světa vytrvalostních závodů pokračuje již tento víkend druhým podnikem letošní sezóny. Velikonoční víkend stráví jezdci na okruhu v italské Imole. Na programu je šestihodinový závod, který odstartuje v neděli ve 13 hodin.

Už je to skoro dva měsíce, co letošní sezóna FIA WEC odstartovala na okruhu Losail v Kataru. Stalo se tak na konci února, ale dlouhá pauza už je u konce a mistrovství světa vytrvalostních závodů míří do Evropy. Na závodníky čeká druhý podnik v italské Imole.

Před domácími Tifosi se bude chtít předvést zejména Ferrari, které dominovalo v Kataru a závod ovládlo stylem 1-2-3. Italská automobilka by to samé ráda zopakovala i tady. Loni nebyli daleko, ale závodem zamíchalo počasí.

View post on Instagram
 

Oproti Kataru dojde jen k drobným změnám ve složení startovního pole. V kategorii Hypercar omezí Aston Martin svou posádku jen na dva závodníky. S vozem 007 pojedou Harry Tincknell a Tom Gamble, zatímco se sesterským vozem 009 pak dvojice Alex Riberas a Marco Sorensen.

Ve třídě LMGT3 si pak jedinou změnu připíše posádka #78 Akkodis ASP Team Lexus, kde Esteban Masson zaskočí za zraněného Bena Barnicoata. Francouz se připojí k Arnoldu Robinovi a Finnu Gehrsitzovi. Jinak vše zůstává jako v Kataru.

Šampionát ve třídě Hypercar vede Ferrari s 66 body před BMW (35 bodů) a Toyotou (33 bodů). V bodování jezdců je na prvním místě posádka #50 Ferrari AF Corse ve složení Antonio Fuoco, Miguel Molina a Nicklas Nielsen s 38 body. V rámci kategorie LMGT3 vede tabulku posádka #33 TF Sport ve složení Ben Keating, Daniel Junadella a Jonny Edgar také s 38 body.

View post on Instagram
 

Velká očekávání panovala ohledně úprav Balance of Performance, tzv. BoP, tedy systému, který vyrovnává výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými vozy. U Porsche se mohou těšit na největší výhodu oproti Kataru, jelikož jejich Hypercar bude o celých 11 kilogramů lehčí, i když maximální výkon vozu čeká omezení o 5 kW. Na lehčí vozy se mohou těšit také u Peugeotu (1 kg) a Alpine (2 kg).

Naopak Cadillacy budou o 11 kilogramů těžší, ale zároveň získají i vyšší výkon o 7 kW. Ferrari, které v Kataru dominovalo, si přidá jen 8 kilogramů. Těžší budou rovněž Aston Martin (9 kg) a BMW (5 kg), i když německá automobilka získá k dobrý 8 kW výkonu. Silnější bude také Toyota, a to o 3 kW. Drobné úpravy pak čekají také celé startovní pole LMGT3.

Okruh v italské Imole nese oficiální název Autodromo Enzo e Dino Ferrari. Do kalendáře FIA WEC se vrátil v loňském roce. Je dlouhý 4,909 kilometrů a má 21 zatáček, z nichž většina je na levou ruku. Jde o jednu z mála velkých mezinárodních tratí, která vede proti směru hodinových ručiček. Trať navštíví i legendární vzducholoď Goodyear, která slaví 100 let od své první cesty po Evropě. Snad si ale diváci budou moci vzducholoď opravdu užít, jelikož do závodního víkendu promluví nepřízeň počasí.

View post on Instagram
 

Drobné přeháňky by mohly ovlivnit už páteční tréninky. Následně se v sobotu vyjasní, i když v odpoledních hodinách má přibývat na oblačnosti. Kvalifikace je na programu od 14.30 a bude opět rozdělená podle kategorií. Nejprve přijdou na řadu vozy LMGT3 a poté Hypercary.

Zatímco do kvalifikace by déšť neměl promluvit, v neděli tomu bude přesně naopak. Předpověď hlásí odpolední přeháňky, které se budou přímo krýt se závodem. Ten odstartuje v neděli ve 13.00 a skončí po šesti hodinách v 19.00.

DenČas (Praha)Událost

Pátek

11.15

1. volný trénink

16.00

2. volný trénink

Sobota

10.40

3. volný trénink

14.30

Kvalifikace LMGT3

15.10

Kvalifikace Hypercary

Neděle

13.00

Závod (6 hodin)

Zajímavé odkazy:

 komentářů
Sdílej