Reklama
background
Imola-FP

Víkend v Imole začal nejlépe pro Ferrari

Lukáš Redl

3 min čtení
 komentářů

/ Italská automobilka ovládla oba úvodní tréninky na domácí půdě. Dopolední trénink v Imole ovlivnil déšť, ale týmy se tak mohly lépe připravit na nedělní závod, který mají přeháňky výrazně ovlivnit.

Dvojicí volných tréninků začal 95. závodní víkend v historii šampionátu FIA WEC. Páteční průběh na okruhu v italské Imole ovlivnil déšť a jediný slunečný den na závodníky čeká v sobotu.

Dopolední trénink začal za mokrých podmínek a až v závěrečných 30 minutách mohli jezdci přezout na suché pneumatiky. I tak ale nedošlo k žádnému přerušení a jen přibližně v polovině tréninku byla na chvíli vyhlášena žlutá fáze.

Nejrychlejší čas dopoledne zajel Robert Kubica ve voze #83 AF Corse, a sice 1:32.065. Ferrari obsadilo ještě celkové 2. a 4. místo. Jediný, kdo se dokázal mezi rudé vozy z Maranella vměstnat byl Alex Lynn v barvách Cadillac Hertz Team JOTA.

View post on Instagram
 

V kategorii LMGT3 zajel nejrychlejší čas Augusto Farfus s vozem BMW M4 LMGT3 v barvách The Bend Team s časem 1:43.330. Nejlepší trojici pak doplnil Lexus a BMW týmu WRT zásluhou domácí hvězdy Valentina Rossiho.

Odpoledne pokračoval program druhým tréninkem, ve kterém opět kralovalo Ferrari. Tentokrát šlo o vůz s číslem 51, kdy Antonio Giovinazzi zajel čas 1:31.040. Jen o něco později však identický čas zajel Dries Vanthoor s vozem BMW M Hybrid V8, ale byl klasifikován jako druhý. Třetí nejrychlejší byl Mick Schumacher v barvách Alpine.

Ve třídě LMGT3 si nejrychlejší časy připsaly vozy Lexus v barvách Akkodis ASP Team. Clemens Schmid z posádky číslo 87 se jako jediný z kategorie LMGT3 dokázal dostat pod 1:43, a to s časem 1:42.944. Finn Gehrsitz v sesterském vozu zaostal o 0.119 vteřiny. Celkové třetí místo získalo opět BMW s číslem 46, ale tentokrát zásluhou Kelvina van der Lindeho.

View post on Instagram
 

Jezdci a týmy se během pátku pečlivě chystali na nedělní závod, ve kterém čekají náročné proměnlivé podmínky.

„Myslím, že nedělní počasí bude hrát velkou roli, protože budeme mít dvě různé směsi, a ještě mokré gumy. Přechod do sucha bude hodně důležitou částí. Některé vozy pracují v takových podmínkách lépe, jiné hůře. Z pozice jezdce bude nedělní závod hodně intenzivní, ať už kvůli provozu na trati nebo počasí,“ řekl Alex Lynn z týmu Cadillac Hertz Team JOTA.

Michelin pro třídu Hypercar letos přivezl měkkou a střední směs pneumatik, což je rozdíl oproti loňské střední a tvrdé. Vzhledem k asfaltu na Imole tuto změnu týmy kvitují a v neděli se tak můžeme dočkat i agresivnějších strategií.

View post on Instagram
 

Došlo také k pár oznámení ohledně blížícího se letošního závodu 24 hodin Le Mans. Tým United Autosports a obhájce triumfu v kategorii LMP2 podepsal Pietra Fittipaldiho a Davida Heinemeiera Hanssona, kteří se připojí k Rengeru van der Zandovi. Tým nasadí také druhý vůz, ve kterém pojedou Daniel Schneider, Oliver Jarvis a Ben Hanley.

Novinky hlásí také VDS Panis Racing, který rovněž pojede ve třídě LMP2. K Olliemu Grayovi a Estebanovi Massonovi se připojí Franck Perera. Ten zaskočí za Charlese Milesiho, který za tým jezdí v rámci seriálu ELMS, ale v Le Mans přeskočí do kategorie Hypercar v barvách Alpine.

Výsledky volných tréninků

 komentářů
Sdílej