Kopecký se vrátil na trůn Barum Rally
/ Do druhé etapy vstupoval Jan Kopecký ve vedení s náskokem 6,5 vteřiny na Jona Armstronga. V nedělní etapě předvedl mistrovský výkon, a nakonec se mohl radovat z vítězství s náskokem přes 10 vteřin. Na pódiu ho doplnili Jon Armstrong a Andrea Mabellini. Nedělní výkony bohužel byly zastíněny chováním určitých diváků.
Nedělní etapa slibovala tvrdý souboj o vítězství mezi Janem Kopeckým a Jonem Armstrongem. Výsledek prvního průjezdu legendární Pindulou tomu také nasvědčoval. Zkoušku sice vyhrál Erik Cais rozdílem několika vteřin, ale hlavně zde Jon Armstrong o 2 desetiny vteřiny porazil Jana Kopeckého.
Od té doby však začal Armstrong na Kopeckého ztrácet. Staronovou rychlostku Podhoran vyhrál právě Jan Kopecký a svůj náskok navýšil o 1,6 vteřiny. V pozadí se mezitím také rozhodlo, že Erik Cais ani Filip Mareš nepromluví do souboje o vítězství. Oba totiž dostali 10vteřinovou penalizaci za rozražení retardérů.
Velká smůla na Podhoranu bohužel potkala výborně jedoucího Jána Kundláka. Nedobrzdil jedno odbočení a jeho Fabie vypadla z cesty. Místo toho, aby Kundlák jen vyjel na pole, tak jeho vůz zakopl a šel třikrát přes střechu. Je to nemilé, po tak dobře rozjeté první sezoně ve voze Rally2, ale tento karambol se dá komentovat jen jedním, ač krutým, rčením. „Jednou to přijít muselo.“
I poslední rychlostku dopolední sekce vyhrál Jan Kopecký. Na Kateřinicích nadělil Armstrongovi skoro 4 vteřiny a zdánlivě tak už souboj o vítězství před rozhodl ve svůj prospěch. I třetí Andrea Mabellini za dopoledne na Kopeckého poztrácel skoro 10 vteřin. Čtvrtou příčku držel Simon Wagner a pátou Filip Mareš.
Druhý průjezd Pinduly měl stejného vítěze jako ten první. Podobným rozdílem byl nejrychlejší Erik Cais. Druhý čas opět stanovil Simon Wagner a třetí Andrea Mabellini. Miko Marczyk zde také utvrdil svůj posun na sedmou pozici před Adama Březíka.
Na Podhoranu vypadal situace obdobně. Vítězem sice byl Andrea Mabellini, ale jen 9 desetin vteřiny na něj ztratil Jan Kopecký, který svůj náskok na Armstronga navýšil na 14,5 vteřiny. Navíc Mabellini se začínal přibližovat Armstrongovu druhému místu. Před power stage na něj ztrácel pouze 6 vteřin. Ke změně také došlo na páté pozici, když se Erik Cais dostal před Filipa Mareše. Mareš časovou ztrátu vysvětloval problémem s převodovkou.
Power Stage Kateřinice vyhrál Andrea Mabellini, druhý byl Simon Wagner a třetí Jon Armstrong. Jan Kopecký si už jen mazácky pohlídal vítězství pátým časem. Armstrong nakonec druhé místo uhájil o 3,1 vteřiny před Mabellinim. Čtvrté místo připadlo Simonu Wagnerovi a páté Eriku Caisovi.
Jak dopadly další čeští jezdi. Filip Mareš skončil šestý, Adam Březík osmý, Václav Pech jedenáctý, Věroslav Cvrček dvanáctý, Jakub Jírovec třináctý a Martin Vlček čtrnáctý. Navíc Vlček vyhrál kategorii Master ERC a posunul se blíže k Dariuszovi Biedrzyńskému v souboji o titul v této kategorii.
Kategorii Rally3 vyhrál Hubert Kowalczyk. Český reprezentant v této kategorii Daniel Polášek skončil třetí a k tomu si připsal druhou příčku v M-Sport Ford Fiesta Rally3 Trophy. Kategorii Rally4 vyhrál Craig Rahill. Ve Zlíně byl také korunován šampion Junior ERC. Stal se jím Calle Carlberg.
Bohužel sportovní výkony byly letos dost upozaděny kontroverzemi. Nepomohlo tomu, že na poslední zkoušce jeden soutěžní vůz vycestoval mimo trať a v malé rychlosti trefil diváka. Divák však stál v zakázaném prostoru. Dál se k této situaci nechci komentovat, a proto vás radši odkážu na vyjádření ZZS Zlínského kraje. O pokutách za kolečka pro diváky na divácké RZ ve Zlíně ani nemluvě.

Závěrem bych chtěl říct pár slov o historicích. Ty suverénně ovládl Vlastimil Neumann s Mitsubishi Lancer Evo III, který od páté erzety neměl větší konkurenci. Na RZ5 totiž tvrdě havaroval Miroslav Janouch s druhým Lancerem Evo III. Vůz šel několikrát přes střechu, ale posádka vyvázla bez vážnějších zranění.

Druhé místo obsadil Jiří Hanák s BMW M3 E30. Pódium uzavřel Martin Klepáč s Peugeotem 306 S16. Pavel Jánský, který závodil s BMW M3 E30 v designu Marlboro (jezdce Johna Bosche) půjčeným od Jaroslava Vančíka, Star Rally Historic dokončil na deváté pozici.
Výsledek z Barumky znamená, že je Jan Kopecký o další velký krok blíže k zisku titulu mistra České republiky. Definitivně se však rozhodne až na konci září po Rally Pačejov. V evropském šampionátu je situace podobná.
Díky Barumce se Andrea Mabellini dotáhl ještě blíže za Mika Marczyka a rozhodovat se bude na posledních dvou závodech sezony v Anglii a Chorvatku. Navíc se díky druhému místu stal z Jona Armstronga outsider s šancí na zisk titulu. Rali Ceredigion se pojede už za dva týdny a poslední závod sezony v Chorvatsku je naplánovaný na začátek října.