Reklama
background
erc ceredigion 25 sobota

M-Sport v čele s Jonem Armstrongem dominuje ve Walesu

Jakub Fröhlich

5 min čtení
 komentářů

/ První etapa Rali Ceredigion a hlavně rychlostka Y Diafol pravděpodobně překvapila mnohé posádky. Některým dokonce vystavila stopku. Výborný výkon předvádí Jon Armstrong, který se i přes problémy drží ve vedení s náskokem 7,3 vteřiny na Rometa Jürgensona. Jürgenson je také jediným, kdo Armstronga stíhá. Třetí Miko Marczyk ztrácí přes 20 vteřin. Andrea Mabellini ze své penalizace v průběhu soboty nic nestáhl. I kdybychom mu ji odečetli, tak by na Armstronga ztrácel skoro 30 vteřin.

Pokračování souboje o titul mistra Evropy začalo již při seznamovacích jízdách, když Andrea Mabellini dostal 2minutovou penalizaci. Pravděpodobně hnán vztekem z této penalizace vyhrál kvalifikaci. Druhý čas zajel Jon Armstrong a třetí Romet Jürgenson. Jediný český zástupce ve Walesu Martin Vlček při kvalifikaci havaroval. Poškození jeho Hyundaie i20 však nebylo závažné a Vlček proto mohl odstartovat do závodu.

View post on Instagram
 

Ten odstartoval prostřednictvím divácké zkoušky v centru města Aberystwyth. I zde byl nejrychlejší Andrea Mabellini. Podle délky 1,25 kilometru však muselo být každému jasno, že na této erzetě nešlo moc získat, ale naopak spíše ztratit. Toto z první ruky poznal Alan Carmichael, který zde urazil kolo svého Hyundaie i20 N Rally2.

View post on Instagram
 

Sobota poté před posádky postavila dalších sedmy rychlostních zkoušek, z nichž poslední představoval druhý průjezd centrem města Aberystwyth. Na první pohled do harmonogramu muselo všem být jasné, že rozhodující zkouškou rally bude prostřední zkouška obou sobotních sekcí. Velšsky pojmenovaná Y Diafol, tedy ďábel měřila skoro 34 kilometrů a skrývala mnoho nástrah.

View post on Instagram
 

První sobotní zkouška Cwm Elan nepřinesla žádné překvapení ani důležité odstoupení. Do vedení se sice posunul Jon Armstrong. Prozatím však se zanedbatelným náskokem 3 desetin vteřiny. To správné drama se sebou podle očekávání přinesl až „ďábel“.

View post on Instagram
 

Stěžejním místem na této RZ se stalo jedno odbočení doprava ke konci zkoušky plná bláta a poté vyústěné do dřevěné branky. Hned třetí jezdec na trati Jon Armstrong se sklouzl na blátě a jeho Ford Fiesta chytil přetáčivý smyk, který skončil právě ve dřevěné brance. Poškození Armstrongova auta bylo naštěstí jen kosmetické.

View post on Instagram
 

Další problémy na ďábelské erzetě potkaly Meiriona Evanse. Ten neustál dopad jednoho mírného skoku a jeho Toyota GR Yaris se roztočila do hodin a poté i narazila do škarpy. Evans si na první pohled myslel, že je konec, ale poté se mu podařilo vůz vyprostit a se ztrátou mnoha minut pokračovat.

View post on Instagram
 

Finální obětí se stal Max McRae, který se sklouzl na blátě ve stejném místě, co Armstrong. Bohužel pro něj se jeho Citroën C3 sklouzl do škarpy, ze které nedokázal vyjet, a navíc zrovna v tomto místě nebyly žádní fanoušci. Vyproštění jeho Citroënu trvalo skoro hodinu. Naopak z veselejšího spektra nejrychlejší čas stanovil Romet Jürgenson. Druhý čas zajel i přes problémy Jon Armstrong. Zbytek pole na tuto dvojici ztratil více než 13 vteřin.

View post on Instagram
 

Poslední zkouška dopolední sekce průběh rally opět trochu uklidnila. Vítězem zkoušky se stal Miko Marczyk s rychlostním průměrem 134,4 km/h. V celkovém pořadí se však moc nezměnilo. Dvojice jezdců M-Sportu po dopolední sekci vedla s minimálním rozdílem mezi sebou. Třetí místo prozatím patřilo Mikovi Marczykovi. Kategorii ERC3 o více než minutu vedl Eamonn Kelly.

View post on Instagram
 

Odpolední sekce vypadala téměř identicky jako ta dopolední. První erzeta opět proběhla bez větších krizí, ale ďábel si opět vybral několik obětí. Havarovali zde Philip Allen a Jakub Matulka. Maxe McRae, který pokračoval s hodinovou ztrátou, na „ďábelské zkoušce“ znovu potkaly problémy. Poškodil zavěšení svého Citroënu a musel definitivně odstoupit.

View post on Instagram
 

Druhý průjezd rychlostní zkouškou Mydroilyn byl ještě rychlejší než ten první. Vítěz zkoušky Andrea Mabellini dosáhl rychlostního průměru 136 km/h. Druhý čas zde stanovil Miko Marczyk a třetí Romet Jürgenson.

View post on Instagram
 

Sobotu uzavřel druhý průjezd městem Aberystwyth. Po první etapě se na čele usadilo duo jezdců M-Sportu. Jon Armstrong vede před Rometem Jürgensonem o 7,3 vteřiny. Třetí místo prozatím patří Mikovi Marczykovi, který za čelem zaostává o 20,9 vteřin. Třetí uchazeč o evropský titul Andrea Mabellini se díky penalizaci nachází na šestém místě se ztrátou 2:28,3. Avšak i kdybychom mu ji odečetli, tak by byl za Armstrongem i Marczykem.

View post on Instagram
 

Martin Vlček ve Walesu plní přesně to co potřebuje. I přes problémy s brzdami, které ho provázeli napříč sobotním ránem, se nachází ve vedení kategorie Master ERC. Druhý Eamonn Boland na Vlčka ztrácí 1 minutu a 26 vteřin. Kategorii ERC3 vede další Eamonn, tentokrát Kelly. Je však také důležité říct, že z konkurence pouze tří vozů této kategorie, pokračuje bez super rally dál právě jen on.

View post on Instagram
 

Nedělní etapa bude výrazně kratší, zhruba poloviční, co ta sobotní. Celkem čtyři rychlostní zkoušky posádkám nabídnou 59 závodních kilometrů. První z nich Nant y Moch odstartuje v 10:50 našeho času. Do power stage poté posádky odstartují v 16:05 našeho času.

Související témata

 komentářů
Sdílej