Reklama
background
Uvodni Hankook

WRC vstupuje do nové éry s pneumatikami Hankook

Adriana Zahnašová

2 min čtení
 komentářů

/ Nová éra Mistrovství světa v rally - FIA WRC startuje v horách okolo Monte-Carla 23. ledna, kdy vozy poprvé v 52leté historii série pojedou na pneumatikách dodávaných společností Hankook.

Globální přední výrobce pneumatik Hankook Tire & Technology (Hankook Tire) bude po následující tři roky výhradním dodavatelem pneumatik pro všechny kategorie, počínaje úvodním podnikem sezóny 2025 Rallye Monte-Carlo. Všechny soutěžní vozy budou vybaveny pneumatikami Ventus Z215, které poskytují nejlepší zatáčení a ovladatelnost jak na suchém, tak mokrém povrchu; modelem Ventus Z210, navrženým pro vynikající přilnavost v nepříznivém počasí včetně mokrých silnic; a pneumatikami Dynapro R213, víceúčelovými rally pneumatikami s vynikající absorpcí nárazů, odolností a přilnavostí na nezpevněných cestách.

Navíc budou pro příští měsíc na Rallye Sweden (13. - 16. února) k dispozici také zimní pneumatiky Winter icept SR20, které poskytují nejlepší přilnavost na zasněžených zimních silnicích, a Winter iPike SR10W, vybavené speciálními hroty optimalizovanými pro kluzký led.

Díky partnerství s WRC se Hankook Tire stává jednou z mála značek, které podporují dva z pěti hlavních světových šampionátů FIA, včetně Mistrovství světa Formule E, přední závodní série elektrických vozidel. Dohoda o výhradní dodávce pneumatik pro WRC byla podepsána v listopadu 2024 v sídle Hankook Technoplex v Jižní Koreji.

Tento milník odráží špičkovou technologii motorsportových pneumatik Hankook, zdokonalenou díky sponzorství více než 70 globálních motorsportových soutěží. Uznání společnosti za technologické inovace v FIA European Rally Championship (ERC) a FIA Junior ERC prokázalo připravenost Hankook na další výzvu.

Od února 2024 se Hankook vydal na intenzivní cestu vývoje pneumatik pro WRC, které splňují jedinečné a různorodé požadavky soutěže. Testování probíhalo po celé Evropě, se sessions ve Finsku, Švédsku, Francii a Řecku, mezi jinými zeměmi. Tento pečlivý přístup umožnil inženýrům Hankook vyhodnotit výkon na různých površích. Bylo najeto přes 400 kilometrů na ledu, více než 200 kilometrů na sněhu a asfaltu podobném tomu na Rallye Monte-Carlo, přes 500 kilometrů na čistém asfaltu a téměř 1000 kilometrů na šotolině - každý povrch odrážel různorodé výzvy, kterým se čelí při skutečných podnicích WRC.

Pro úspěch programu byla klíčová spolupráce s výrobci WRC. Hyundai, Toyota, M-Sport Ford a lídr kategorie WRC2 Citroën všichni sehráli zásadní role v testovacím programu.

"Již jsme navázali úspěšné partnerství s Hankook Tire prostřednictvím ERC a jsme velmi nadšeni, že ho rozšíříme i do WRC," řekl Jona Siebel, výkonný ředitel WRC Promoter GmbH. "Hankook Tire tvrdě pracoval na vývoji pneumatik, které splňují speciální potřeby WRC, a velmi se těšíme na jeho debutový výkon na Rallye Monte-Carlo v lednu."

 komentářů
Sdílej